Met de quickscan onderzoeken wij een deel van uw documentencollectie op toegankelijkheid, opbouw, consistentie en complexitieit. De quickscan wordt door ons, voor u, volledig geautomatiseerd uitgevoerd. Onze software herkent patronen en 'leert' of uw documenten wel of niet toegankelijk zijn. Hierbij controleren wij zowel de technische als niet-technische kenmerken waaraan een toegankelijk document moet voldoen.
Een belangrijk onderdeel is het herkennen van documenttypen zoals verslagen, notulen of jaarrapporten. Ieder documenttype heeft unieke eigenschappen die wij tijdens de quickscan vastleggen. De resultaten gebruiken wij om het platform voor u in te regelen, zodat u daarna al uw PDF's kunt laten controleren en herstellen.
Het platform wordt voor u op maat ingeregeld: u krijgt uw eigen ruimte waarin u uw PDF's veilig kunt uploaden, wij configureren het systeem voor alle documenttypen en leggen wij de spelregels van uw eigen huisstijl vast. Onze software hebben wij zo gemaakt, dat het zelf herkent welke onderdelen van uw documenten gerepareerd moeten worden om ze toegankelijk te maken. Na het inregelen kunt u zelf uw documenten herstellen en verrijken via een handige wizard, die u door het proces leidt.
Met behulp van een wizard doorloopt u stap voor stap het proces van toegankelijk maken. Per document wordt aangegeven welke informatie nog ontbreekt. Het kan zijn dat er een titel ontbreekt in de eigenschappen van de PDF, of een beschrijving van een afbeelding. Het is nu aan u om deze informatie in te voeren en per document op te slaan. De technische onderdelen zoals bookmarks, metadata en structuur worden door ons platform geregeld.
U heeft alle ontbrekende of foutieve informatie ingevoerd en hersteld. U bent klaar met het doorlopen van de wizard. Met deze laatste stap kunt u alle PDF's opnieuw aanmaken, downloaden en zelf op uw website (laten) plaatsen. Uw PDF's zijn nu toegankelijk volgens de vereisten van de EU richtlijn.